דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרור עצות חשובות: איך להימנע מרשלנות רפואית בלידה? 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2439 פעמים ]

כשליש מהלקוחות שייצג עורך דין רשלנות רפואית בחייו יהיו כאלו שסבלו מרשלנות רפואית בלידה. לכן, ברור מדוע יש לעניין זה חשיבות רבה. עוד יותר חשובה המודעות של ההורים לעתיד, לגבי היכולת שלהם להשפיע על העניין. ובכן, אמנם רשלנות רפואית היא לא בידי המטופל, אלא בידי הרופא, אך ישנן דרכים שיסייעו להפחית את הסיכויים למקרה כזה.

הכירו את התהליך שאתם עומדים לעבור

לידה היא תהליך ממש לא פשוט, אך עצה זו טובה לכל טיפול רפואי שעובר אדם במהלך חייו: קראו על הטיפול שאתם עומדים לקבל, בררו עליו פרטים, שאלו נשים שכבר עברו אותו והתייעצו. היום, בעידן האינטרנט, כל המידע מונח על כף ידכם, עליכם רק לעיין בו.

לידה היא השיא של תקופה ארוכה, בת תשעה חודשים, במהלכה מתפתח התינוק ונקבע מצבו הבריאותי. במקרים רבים בהם התרחשה רשלנות רפואית במהלך הלידה, התברר כי רשלנות זו החלה כבר במהלך ההיריון, בבדיקות שגרתיות אותן ביצע (או לא ביצע) רופא נשים. לכן, כאשר אתם לומדים על התהליך, למדו גם על ההיריון ולא רק על הלידה עצמה.

וודאו שהאישה מקבלת את כל הבדיקות המתאימות לה

במהלך ההיריון ולפני הלידה, עוברת האישה מספר בדיקות שיסייעו לקבוע מה מצבו של העובר, איזו לידה תתאים לו והאם יש לבצע לידה מיוחדת (ניתוח קיסרי, לידת וואקום וכדומה). עליכם לוודא שהאישה מקבלת את כל הבדיקות החשובות הללו, בהתאם כמובן לנתוניה האישיים והפיזיים.

כך, למשל, אישה מעל גיל 35 חייבת לעבור בדיקת מי שפיר או סיסי שליה, כדי לבדוק את התפתחותו התקינה של העובר. אם לא קרה כך, זו עילה לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. ויש עוד מקרים רבים בהם מומלץ לבצע את המהלך הזה.

התייעצו בכל מקרה של חשש

לכל אדם יש רופא קבוע אליו הוא הולך במקרה בו הוא לא מרגיש טוב או חושש לבעיה בריאותית. כך צריך להיות גם במהלך ההיריון ולפני הלידה: על האישה לבקר מידי כמה זמן אצל רופא נשים אותו היא מכירה ועליו היא סומכת – ואגב, זוהי גם חובתו להזמין את האישה לבדיקות תקופתיות כאלו במהלך ההיריון.

אם יש חשש לבעיה כלשהי, אם מופיע כאב פתאומי, אם האישה סובלת מדימום וכדומה – יש לפנות מייד לרופא להתייעצות ובהמשך אף להתפנות לבית החולים. אם יש לכם ספקות לגבי תשובת הרופא, פנו לקבלת חוות דעת נוספת, אם בבית החולים או אצל רופא אחר. גם פגישה עם עורך דין רשלנות רפואית בהחלט באה בחשבון, אם אינכם בטוחים.

דעו אצל מי אתם מטופלים

ישנם בתי חולים ברחבי הארץ הידועים במחלקות יולדות מפוארות ומשובחות. לעומתם, ישנם כאלו שאינם מצטיינים בתחום זה. אם אתם יודעים על בית חולים טוב באזור מגוריכם, אל תתפשרו ופנו לקבלת טיפול רק מהצוות הרפואי שלו.

בנוסף, תהליכים רבים הקשורים ללידה, כמו טיפולי פוריות, נעשים לעיתים בצורה לא מפוקחת ורשלנית. לכן, חשוב מאוד שתטופלו אך ורק במקום מסודר, אמין ומוסמך – בלי קשר לזהות הטיפול.

בכל מקרה, בענייני רשלנות רפואית עורכי דין הם בעלי מקצוע שאתם חייבים להתייעץ איתם. אם יש לכם חשש או דאגה לגבי התהליך אותו עברתם, אם לדעתכם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, פנו אל עורך דין נזיקין ואפילו במקרים מסוימים עורך דין פלילי או למי שמתמחה במיוחד במקרים מסוג זה: עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה.

 

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב